V-Ray 3.0 introduce la funcionalidad VRmat para 3ds Max.
Los VRmats (anteriormente Vismats) son Shaders universales de V-Ray cuya principal característica es que permiten ser utilizados en múltiples plataformas. Lo anterior quiere decir que, por ejemplo, un material VRmat puede ser creado en V-Ray para 3ds Max, y posteriormente transferido a V-Ray para Maya, SketchUp o Rhino, en forma directa.
La nueva funcionalidad de VRmats abre la puerta a un mundo de posibilidades para el intercambio de materiales.
Fuente: ChaosGroup
Creating a 3D model from an image is now easier than ever, thanks to AI…
Adding localized light fog can dramatically enhance your 3D renders, making scenes feel more atmospheric…
Creating high-quality 3D visuals requires clean, professional textures. One major issue is lighting variations that…
Master 3ds Max modular modeling to create buildings faster and more efficiently. In this tutorial,…
Choosing the right tool for architectural visualization (Archviz) is key for any project. In a…
OF3D Academy recently shared a video explaining how ChatGPT-4o, OpenAI’s newest AI model, is changing…