Categories: News

Esta Mesa Transformable Puede Crear una Versión Virtual Tuya en Tiempo Real

 

Keiichi Matsuda está muy entusiasmado con esta nueva invención: una “mesa” sólida que reproduce una versión virtual de cualquier cosa que se sitúa bajo su sensores. Todo en tiempo real.

Creada por el profesor Hiroshi Ishii y sus estudiantes en el MIT Media Lab, esta interfaz tangible funciona con cámaras que capturan objetos en tres dimensiones. La información es procesada por un computador, que a su vez mueve las varillas sólidas que forman el centro de la mesa. El resultado es una réplica 3D del elemento.

El sistema permitiría a las personas reproducir objetos a distancia! Además, la superficie puede ser cargada con datos propios, para generar, por ejemplo, mapas volumétricos de la ciudad.

Puedes ver cómo se reproduce una mano en movimiento en el siguiente video.

 

 

Fuente: Sploid

 

Ejezeta

Recent Posts

Known unknown depths of 3ds Max

Learn how to do things like renaming objects, painting with geometry and using Viewport Canvas…

3 days ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 4

Vjeko presents part 4 of his introduction to 3ds Max series, and in this new…

2 weeks ago

Modeling on curved surfaces in 3ds Max

Learn how to tackle complex shapes on curved surfaces in 3ds Max with this insightful…

3 weeks ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 3

We’re back with the third part of Vjeko Kiraly’s 3ds Max Back to Basics series…

1 month ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 2

Vjeko from RenderRam returns with Part 2 of his Introduction to 3ds Max series, diving…

1 month ago

3 Techniques to create seamless textures in Photoshop

Jesús Ramírez from PTC presents 3 different techniques to create seamless textures and/or patterns from…

1 month ago