Categories: Inspiration

Interfaz HyperCell (Kinect + Processing)

 

HyperCell Tracking es uno de los proyectos desarrollados por P&A Lab para explorar la interacción del ser humano, en forma de esqueletos 3D, con elementos construidos en entornos virtuales.

Los Hypercells son estructuras paramétricas compuestas por celdas, que pueden ser modificadas según el movimiento, y que se generan mediante Processing, lenguaje de programación gráfico basado en Java, creado para facilitar la exploración en el campo de las artes visuales y el diseño digital.

Usando un Kinect, es posible capturar el movimiento humano, para interactuar, en tiempo real, con un elemento HyperCell. La prueba involucra uno, dos y tres “jugadores”.

Los Hypercells son usados para generar terrenos, muros, umbrales y mobiliario, que van siendo modificados a voluntad.

 

 

Fuente: P&A Lab

Ejezeta

Recent Posts

Free 3D Models DCLXV | Aslak Chair

Meshroom is giving away this 3D model of the Aslak Chair, designed by Ilmari Tapiovaara…

1 day ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 6

Want to speed up your 3ds Max modeling workflow? Vjeko from RenderRam is here to…

3 days ago

How to render like Fran Silvestre Arquitectos

Oliver from Upstairs teaches us how to create renders in the style of Fran Silvestre…

4 days ago

3ds Max scripts that could save you lot of time

Vjeko from RenderRam shares 5 awesome 3ds Max scripts that will help you save a…

6 days ago

Stable Diffusion + ControlNET in Architecture

The YouTube channel ArchViz presents a great tutorial on using Stable Diffusion and ControlNet to…

2 weeks ago

Architecture Plans in Photoshop for Beginners

Oliver from Upstairs takes you through a step-by-step guide on turning ordinary architecture plans into…

3 weeks ago