Categories: Inspiration

Interfaz HyperCell (Kinect + Processing)

 

HyperCell Tracking es uno de los proyectos desarrollados por P&A Lab para explorar la interacción del ser humano, en forma de esqueletos 3D, con elementos construidos en entornos virtuales.

Los Hypercells son estructuras paramétricas compuestas por celdas, que pueden ser modificadas según el movimiento, y que se generan mediante Processing, lenguaje de programación gráfico basado en Java, creado para facilitar la exploración en el campo de las artes visuales y el diseño digital.

Usando un Kinect, es posible capturar el movimiento humano, para interactuar, en tiempo real, con un elemento HyperCell. La prueba involucra uno, dos y tres “jugadores”.

Los Hypercells son usados para generar terrenos, muros, umbrales y mobiliario, que van siendo modificados a voluntad.

 

 

Fuente: P&A Lab

Ejezeta

Recent Posts

AI-Generated Resources for 3D Rendering: Boost Your Visuals

In this RenderRam video, you'll explore simple ways to make your 3D renders look more…

7 days ago

Realistic Water Shader with Caustics in 3ds Max and Corona Renderer

In this tutorial by Estudio MOT, you will learn how to create a realistic water…

2 weeks ago

4 Hidden Features in 3ds Max Revealed by Vjekoslav Kiraly

In Volume 17 of "Known Unknown Depths of 3ds Max," expert Vjekoslav Kiraly from RenderRam…

3 weeks ago

A new AI tool that creates 3D models in seconds!

In his latest video, Vjeko from RenderRam showcases a new AI tool called Rodin Hyper3D,…

1 month ago

Bringing the spirit of adventure to life!

Georgian archviz artist Michael Khachaturyan, from Michael Archviz Studio, presents the Making Of for his…

1 month ago

Free 3D Models DCLXV | Aslak Chair

Meshroom is giving away this 3D model of the Aslak Chair, designed by Ilmari Tapiovaara…

1 month ago