La Maison de Verre

 

Bertrand Benoit otra vez nos sorprende con un nuevo proyecto: La Maison de Verre (La Casa de Vidrio), obra diseñada y construida durante la década de 1930 por el arquitecto francés Pierre Chareau.

Con respecto a los aspectos técnicos de este trabajo… los pisos de goma fueron creados como un arreglo 2D en RailClone 2. El piso de ladrillo vitrificado se armó con la ayuda de Mighty Tiles. La iluminación proviene de una V-Ray DomeLight, usando las imágenes HDR de  Peter Guthrie y CGSkies. Para los renders interiores se agregó además un par de Softboxes.

Todas las tomas fueron armadas en 3ds Max, y renderizadas en V-Ray 3.0 (beta) con una configuración basada en Brute Force y Light Cache.

 

 

Para ver las imágenes en mayor resolución puedes revisar el post original en el sitio oficial de Bertrand Benoit.

 

Fuente: Bertrand Benoit

 

Ejezeta

Recent Posts

Free 3D Models DCLXV | Aslak Chair

Meshroom is giving away this 3D model of the Aslak Chair, designed by Ilmari Tapiovaara…

2 days ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 6

Want to speed up your 3ds Max modeling workflow? Vjeko from RenderRam is here to…

4 days ago

How to render like Fran Silvestre Arquitectos

Oliver from Upstairs teaches us how to create renders in the style of Fran Silvestre…

5 days ago

3ds Max scripts that could save you lot of time

Vjeko from RenderRam shares 5 awesome 3ds Max scripts that will help you save a…

7 days ago

Stable Diffusion + ControlNET in Architecture

The YouTube channel ArchViz presents a great tutorial on using Stable Diffusion and ControlNet to…

2 weeks ago

Architecture Plans in Photoshop for Beginners

Oliver from Upstairs takes you through a step-by-step guide on turning ordinary architecture plans into…

3 weeks ago