La Maison de Verre

 

Bertrand Benoit otra vez nos sorprende con un nuevo proyecto: La Maison de Verre (La Casa de Vidrio), obra diseñada y construida durante la década de 1930 por el arquitecto francés Pierre Chareau.

Con respecto a los aspectos técnicos de este trabajo… los pisos de goma fueron creados como un arreglo 2D en RailClone 2. El piso de ladrillo vitrificado se armó con la ayuda de Mighty Tiles. La iluminación proviene de una V-Ray DomeLight, usando las imágenes HDR de  Peter Guthrie y CGSkies. Para los renders interiores se agregó además un par de Softboxes.

Todas las tomas fueron armadas en 3ds Max, y renderizadas en V-Ray 3.0 (beta) con una configuración basada en Brute Force y Light Cache.

 

 

Para ver las imágenes en mayor resolución puedes revisar el post original en el sitio oficial de Bertrand Benoit.

 

Fuente: Bertrand Benoit

 

Ejezeta

Recent Posts

V-Ray 7 vs Corona 12: What to choose in 2025?

In her latest video, Agnieszka Klich from Arch Viz Artist compares Chaos V-Ray 7 and…

12 hours ago

Say goodbye to reflection issues in 3D scanning

Discover how Vjeko transforms simple 3D scans into near-perfect 3D models using just a smartphone…

3 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Learn how to do things like renaming objects, painting with geometry and using Viewport Canvas…

1 month ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 4

Vjeko presents part 4 of his introduction to 3ds Max series, and in this new…

2 months ago

Modeling on curved surfaces in 3ds Max

Learn how to tackle complex shapes on curved surfaces in 3ds Max with this insightful…

2 months ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 3

We’re back with the third part of Vjeko Kiraly’s 3ds Max Back to Basics series…

2 months ago