La Maison de Verre

 

Bertrand Benoit otra vez nos sorprende con un nuevo proyecto: La Maison de Verre (La Casa de Vidrio), obra diseñada y construida durante la década de 1930 por el arquitecto francés Pierre Chareau.

Con respecto a los aspectos técnicos de este trabajo… los pisos de goma fueron creados como un arreglo 2D en RailClone 2. El piso de ladrillo vitrificado se armó con la ayuda de Mighty Tiles. La iluminación proviene de una V-Ray DomeLight, usando las imágenes HDR de  Peter Guthrie y CGSkies. Para los renders interiores se agregó además un par de Softboxes.

Todas las tomas fueron armadas en 3ds Max, y renderizadas en V-Ray 3.0 (beta) con una configuración basada en Brute Force y Light Cache.

 

 

Para ver las imágenes en mayor resolución puedes revisar el post original en el sitio oficial de Bertrand Benoit.

 

Fuente: Bertrand Benoit

 

Ejezeta

Recent Posts

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 3

We’re back with the third part of Vjeko Kiraly’s 3ds Max Back to Basics series…

12 hours ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 2

Vjeko from RenderRam returns with Part 2 of his Introduction to 3ds Max series, diving…

4 days ago

3 Techniques to create seamless textures in Photoshop

Jesús Ramírez from PTC presents 3 different techniques to create seamless textures and/or patterns from…

7 days ago

Human wear and tear on wooden floors

Vjeko from RenderRam shares a few tips and tricks to create realistic human wear and…

1 week ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 1

3D artist Vjeko Kiraly from RenderRam has just launched a new series of tutorials designed…

2 weeks ago

Free 3D Models DCLXIV | Halloween Posed People

Expand your digital character collection with Renderpeople's Halloween-themed 3D posed people models, available as a…

4 weeks ago