La Maison de Verre

 

Bertrand Benoit otra vez nos sorprende con un nuevo proyecto: La Maison de Verre (La Casa de Vidrio), obra diseñada y construida durante la década de 1930 por el arquitecto francés Pierre Chareau.

Con respecto a los aspectos técnicos de este trabajo… los pisos de goma fueron creados como un arreglo 2D en RailClone 2. El piso de ladrillo vitrificado se armó con la ayuda de Mighty Tiles. La iluminación proviene de una V-Ray DomeLight, usando las imágenes HDR de  Peter Guthrie y CGSkies. Para los renders interiores se agregó además un par de Softboxes.

Todas las tomas fueron armadas en 3ds Max, y renderizadas en V-Ray 3.0 (beta) con una configuración basada en Brute Force y Light Cache.

 

 

Para ver las imágenes en mayor resolución puedes revisar el post original en el sitio oficial de Bertrand Benoit.

 

Fuente: Bertrand Benoit

 

Ejezeta

Recent Posts

ChatGPT-4o Update: Why Every 3D Artist and Architect Should Pay Attention

OF3D Academy recently shared a video explaining how ChatGPT-4o, OpenAI’s newest AI model, is changing…

19 hours ago

AI-Generated Resources for 3D Rendering: Boost Your Visuals

In this RenderRam video, you'll explore simple ways to make your 3D renders look more…

2 weeks ago

Realistic Water Shader with Caustics in 3ds Max and Corona Renderer

In this tutorial by Estudio MOT, you will learn how to create a realistic water…

3 weeks ago

4 Hidden Features in 3ds Max Revealed by Vjekoslav Kiraly

In Volume 17 of "Known Unknown Depths of 3ds Max," expert Vjekoslav Kiraly from RenderRam…

4 weeks ago

A new AI tool that creates 3D models in seconds!

In his latest video, Vjeko from RenderRam showcases a new AI tool called Rodin Hyper3D,…

1 month ago

Bringing the spirit of adventure to life!

Georgian archviz artist Michael Khachaturyan, from Michael Archviz Studio, presents the Making Of for his…

1 month ago