gracht3gracht3

 

Gracht (“canal”, en holandés) es un proyecto de graduación, creado por un grupo de estudiantes de la  Escuela de Artes de Utrecht en Hilversum.

El corto, aunque parece stop-motion (animación cuadro por cuadro), es nada más y nada menos que 3D.

 

gracht2gracht2

 

A los autores de este trabajo, Nick Groeneveld, Joost de Jong, Michaël Koning y Jeroen Hoolmans, les tomó 6 meses terminarlo.

En cuanto a los aspectos técnicos, Gratch fue confeccionado usando las siguientes herramientas: ZBrush, para esculpir los personajes, Blender, para retopologizar, Maya, para animar, Mari y Photoshop, para la creación de texturas, y Maxwell Render, para el renderizado.

 

gracht4gracht4

 

Sólo se disponía de 10GB de RAM para renderizar, por lo que los tiempos de extracción por frame anduvieron alrededor de 1 hora.

Para lograr el efecto de stop-motion se animó saltándose un frame, y a veces hasta 3 ó 4.

Les dejamos la cinta para que la revisen.

 

 

Fuente: CreativeBloq 

Ejezeta

Recent Posts

Efficient 3ds Max Modular Modeling for Architecture

Master 3ds Max modular modeling to create buildings faster and more efficiently. In this tutorial,…

10 hours ago

Unreal Engine vs Corona and V-Ray for Archviz: Which Is Best?

Choosing the right tool for architectural visualization (Archviz) is key for any project. In a…

5 days ago

ChatGPT-4o: Why Every 3D Artist Should Pay Attention

OF3D Academy recently shared a video explaining how ChatGPT-4o, OpenAI’s newest AI model, is changing…

2 weeks ago

AI-Generated Resources for 3D Rendering: Boost Your Visuals

In this RenderRam video, you'll explore simple ways to make your 3D renders look more…

3 weeks ago

Realistic Water Shader with Caustics in 3ds Max and Corona Renderer

In this tutorial by Estudio MOT, you will learn how to create a realistic water…

4 weeks ago

4 Hidden Features in 3ds Max Revealed by Vjekoslav Kiraly

In Volume 17 of "Known Unknown Depths of 3ds Max," expert Vjekoslav Kiraly from RenderRam…

1 month ago