Categories: Workshops

Juan Carlos Ramos | Master Class de Render y Post-Producción: Pyramid House

 

El artista digital mexicano Juan Carlos Ramos estará dictando, durante los días 3 y 4 de Mayo, el workshop online “Master Class de Render y Post-Producción: Pyramid House”.

A continuación te dejamos un detalle con los contenidos del taller.

 

Introducción

  • Antecedentes históricos de la Visualización Arquitectónica
  • El panorama actual
  • Elección del Hardware
  • Elección del Software

Producción

1. Conceptos

2. Modelado

  • Importar modelos a 3DS Max
  • Organización de archivos
  • Layers
  • Referencias
  • Proxies
  • Forest Pack

3. Iluminación

  • Vray Sun
  • Vray IE’s Light
  • Vray HDRI
  • IBL

4. Cámaras

  • Composición Fotográfica
  • Configuración de la Vray Physical Cam

5. Vray Materials

  • Uso del editor de materiales avanzado
  • Diffuse, Bump y Specular
  • Materiales compuestos

6. Rendering

  • Vray Settings
  • Vray Render Elements
  • Distributed Rendering
  • Selección de formatos de imagen

Post-Producción

7. Uso de Photoshop

  • Folders
  • Layers
  • Brushes
  • Blending Modes
  • Adjustments
  • Smart Filters

8. Compositing

  • Render Elements
  • Corrección de color
  • Foto-manipulación
  • Matte Painting

9. Final Touch

  • Uso After Effects
  • Tips and Tricks

10. Conclusiones

  • Comentarios Finales
  • Preguntas y Respuestas

Extras

  • Pack de recortes JC_People Vol. 1 y 2
  • Pack de pinceles para Photoshop
  • Pack de modelos 3D JC_Trees
  • Pack de materiales Vray

 

Cupos Limitados

Fecha: 3 y 4 de Mayo de 2014

Duración: 14 horas totales, en dos sesiones

Horario: 10:00 am a 2:00 pm (UTC -6:00), para la teoría, y 3:00 pm a 6:00 pm (UTC -6:00), para la práctica.

Costo: $350 USD

Inscripciones: masterclass@juancarlosramos.me

 

Los interesados deberán integrarse al grupo de Facebook MasterClassJCRamos.

 

Ejezeta

Share
Published by
Ejezeta

Recent Posts

How to create perforated panels in 3ds Max

Adán Martin explains how to create customizable perforated panels in 3ds Max, controled by a…

1 day ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 5

Vjeko from RenderRam shows you how to create materials, apply textures, and set up realistic…

3 days ago

V-Ray 7 vs Corona 12: What to choose in 2025?

In her latest video, Agnieszka Klich from Arch Viz Artist compares Chaos V-Ray 7 and…

4 days ago

Say goodbye to reflection issues in 3D scanning

Discover how Vjeko transforms simple 3D scans into near-perfect 3D models using just a smartphone…

4 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Learn how to do things like renaming objects, painting with geometry and using Viewport Canvas…

1 month ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 4

Vjeko presents part 4 of his introduction to 3ds Max series, and in this new…

2 months ago