Categories: Workshops

Juan Carlos Ramos | Master Class de Render y Post-Producción: Pyramid House

 

El artista digital mexicano Juan Carlos Ramos estará dictando, durante los días 3 y 4 de Mayo, el workshop online “Master Class de Render y Post-Producción: Pyramid House”.

A continuación te dejamos un detalle con los contenidos del taller.

 

Introducción

  • Antecedentes históricos de la Visualización Arquitectónica
  • El panorama actual
  • Elección del Hardware
  • Elección del Software

Producción

1. Conceptos

2. Modelado

  • Importar modelos a 3DS Max
  • Organización de archivos
  • Layers
  • Referencias
  • Proxies
  • Forest Pack

3. Iluminación

  • Vray Sun
  • Vray IE’s Light
  • Vray HDRI
  • IBL

4. Cámaras

  • Composición Fotográfica
  • Configuración de la Vray Physical Cam

5. Vray Materials

  • Uso del editor de materiales avanzado
  • Diffuse, Bump y Specular
  • Materiales compuestos

6. Rendering

  • Vray Settings
  • Vray Render Elements
  • Distributed Rendering
  • Selección de formatos de imagen

Post-Producción

7. Uso de Photoshop

  • Folders
  • Layers
  • Brushes
  • Blending Modes
  • Adjustments
  • Smart Filters

8. Compositing

  • Render Elements
  • Corrección de color
  • Foto-manipulación
  • Matte Painting

9. Final Touch

  • Uso After Effects
  • Tips and Tricks

10. Conclusiones

  • Comentarios Finales
  • Preguntas y Respuestas

Extras

  • Pack de recortes JC_People Vol. 1 y 2
  • Pack de pinceles para Photoshop
  • Pack de modelos 3D JC_Trees
  • Pack de materiales Vray

 

Cupos Limitados

Fecha: 3 y 4 de Mayo de 2014

Duración: 14 horas totales, en dos sesiones

Horario: 10:00 am a 2:00 pm (UTC -6:00), para la teoría, y 3:00 pm a 6:00 pm (UTC -6:00), para la práctica.

Costo: $350 USD

Inscripciones: masterclass@juancarlosramos.me

 

Los interesados deberán integrarse al grupo de Facebook MasterClassJCRamos.

 

Ejezeta

Share
Published by
Ejezeta

Recent Posts

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 3

We’re back with the third part of Vjeko Kiraly’s 3ds Max Back to Basics series…

19 hours ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 2

Vjeko from RenderRam returns with Part 2 of his Introduction to 3ds Max series, diving…

4 days ago

3 Techniques to create seamless textures in Photoshop

Jesús Ramírez from PTC presents 3 different techniques to create seamless textures and/or patterns from…

7 days ago

Human wear and tear on wooden floors

Vjeko from RenderRam shares a few tips and tricks to create realistic human wear and…

2 weeks ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 1

3D artist Vjeko Kiraly from RenderRam has just launched a new series of tutorials designed…

2 weeks ago

Free 3D Models DCLXIV | Halloween Posed People

Expand your digital character collection with Renderpeople's Halloween-themed 3D posed people models, available as a…

4 weeks ago