Categories: 3ds MaxTutorials

LOD en 3ds Max

stereopixol_lodstereopixol_lod

 

El LOD, o Level Of Detail (nivel de detalle), hace referencia a cómo se comportan los objetos a diferentes distancias del observador (cámara): los objetos lejanos tendrán siempre un menor nivel de detalle frente a los objetos cercanos. Ésta es una herramienta especialmente útil en el mundo de los videojuegos, donde los recursos suelen ser escasos, y por ende la economía en el uso de los polígonos es de primera prioridad.

A continuación te dejamos con un tutorial creado por Stereopixol, para que tomes en consideración este concepto al momento de renderizar tus imágenes o animaciones.

 

 

Fuente: CGRecord

AddThis Website Tools
Ejezeta

Recent Posts

Create a 3D Model from an Image with ComfyUI and Hunyuan3D

Creating a 3D model from an image is now easier than ever, thanks to AI…

2 hours ago

Light Fog in 3ds Max and V-Ray: Quick Tutorial

Adding localized light fog can dramatically enhance your 3D renders, making scenes feel more atmospheric…

6 days ago

Seamless Texture Delighting in Photoshop

Creating high-quality 3D visuals requires clean, professional textures. One major issue is lighting variations that…

1 week ago

Efficient 3ds Max Modular Modeling for Architecture

Master 3ds Max modular modeling to create buildings faster and more efficiently. In this tutorial,…

2 weeks ago

Unreal Engine vs Corona and V-Ray for Archviz: Which Is Best?

Choosing the right tool for architectural visualization (Archviz) is key for any project. In a…

3 weeks ago

ChatGPT-4o: Why Every 3D Artist Should Pay Attention

OF3D Academy recently shared a video explaining how ChatGPT-4o, OpenAI’s newest AI model, is changing…

3 weeks ago