mitemite

 

Walter Volbers comparte Mite, un increíble corto de animación 3D que presenta una curiosa visión al mundo de las criaturas microscópicas que habitan nuestras alfombras.

Todo el trabajo de modelación, rigging y animación fue llevado a cabo en XSI/Softimage. El renderizado, por otro lado, estuvo a cargo de Arnold, con 3:22 horas de cálculo por frame (SITOA 1.17).

Finalmente, la composición y post-producción se realizó usando Nuke, con Firschluft para la profundida de campo.

 

 

Un dato curioso: El proyecto completo tomo casi 10 años para su finalización! Claro que con bastantes pausas de por medio ;)

 

Fuente: It’sArtMag

AddThis Website Tools
Ejezeta

View Comments

Recent Posts

Create a 3D Model from an Image with ComfyUI and Hunyuan3D

Creating a 3D model from an image is now easier than ever, thanks to AI…

1 hour ago

Light Fog in 3ds Max and V-Ray: Quick Tutorial

Adding localized light fog can dramatically enhance your 3D renders, making scenes feel more atmospheric…

6 days ago

Seamless Texture Delighting in Photoshop

Creating high-quality 3D visuals requires clean, professional textures. One major issue is lighting variations that…

1 week ago

Efficient 3ds Max Modular Modeling for Architecture

Master 3ds Max modular modeling to create buildings faster and more efficiently. In this tutorial,…

2 weeks ago

Unreal Engine vs Corona and V-Ray for Archviz: Which Is Best?

Choosing the right tool for architectural visualization (Archviz) is key for any project. In a…

3 weeks ago

ChatGPT-4o: Why Every 3D Artist Should Pay Attention

OF3D Academy recently shared a video explaining how ChatGPT-4o, OpenAI’s newest AI model, is changing…

3 weeks ago