Categories: News

Manipulación 3D de Objetos en Fotografías

 

Como es sabido por todos, las aplicaciones de edición de imágenes restringen el control de objetos en las fotografías a un plano de sólo 2 dimensiones. Bueno, ya no más.

Un grupo de investigadores de la Universidad de California, Berkeley, presenta un método que permite al usuario llevar a cabo una serie de manipulaciones tridimensionales, incluyendo escalado, rotación, translación y deformaciones libres, a un objeto en una fotografía. Debido a que estas manipulaciones generalmente revelan partes de los objetos que no son visibles en la imagen original, se recurre a bibliotecas de modelos para guiar el rellenado de la geometría y apariencia ausente.

Revisa el video de más abajo para ver el software puesto en práctica.

 

 

Si quieres saber más sobre esta tecnología, próxima a ser presentada en la feria SIGGRAPH de este año, puedes revisar el paper completo aquí.

 

Fuente: Ronen Bekerman | Carnegie Mellon School of Computer Science

Ejezeta

Recent Posts

Known unknown depths of 3ds Max

Learn how to do things like renaming objects, painting with geometry and using Viewport Canvas…

3 days ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 4

Vjeko presents part 4 of his introduction to 3ds Max series, and in this new…

2 weeks ago

Modeling on curved surfaces in 3ds Max

Learn how to tackle complex shapes on curved surfaces in 3ds Max with this insightful…

3 weeks ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 3

We’re back with the third part of Vjeko Kiraly’s 3ds Max Back to Basics series…

4 weeks ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 2

Vjeko from RenderRam returns with Part 2 of his Introduction to 3ds Max series, diving…

1 month ago

3 Techniques to create seamless textures in Photoshop

Jesús Ramírez from PTC presents 3 different techniques to create seamless textures and/or patterns from…

1 month ago