Categories: News

Disney Research | Impresión 3D de Cabello Realista

 

Un grupo de investigadores de Disney Research Zurich, y la Universidad de Zaragoza, ha ideado un método para imprimir modelos 3D de bustos y figuras humanas con cabello realista, con la ayuda de un poderoso algoritmo.

 

 

El equipo encontró inspiración en la forma en que los escultores clásicos representaban el cabello, a modo de un volumen sólido, en vez de intentando esculpir cada fibra individual.

 

 

El proceso utiliza un conjunto de imágenes para obtener, en primer lugar, la geometría base, y la información de color necesaria para el cómputo del detalle posterior. Luego, los datos son sometidos a una secuencia de estilización, que acomoda y suaviza los polígonos para optimizar la impresión final.

 

 

Este método puede ser utilizado para representar diferentes tipos de peinado, vello facial, e incluso pelaje, para recrear la superficie de peluches.

 

Fuente: Gizmodo

Ejezeta

Recent Posts

A new AI tool that creates 3D models in seconds!

In his latest video, Vjeko from RenderRam showcases a new AI tool called Rodin Hyper3D,…

14 hours ago

Bringing the spirit of adventure to life!

Georgian archviz artist Michael Khachaturyan, from Michael Archviz Studio, presents the Making Of for his…

2 days ago

Free 3D Models DCLXV | Aslak Chair

Meshroom is giving away this 3D model of the Aslak Chair, designed by Ilmari Tapiovaara…

6 days ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 6

Want to speed up your 3ds Max modeling workflow? Vjeko from RenderRam is here to…

1 week ago

How to render like Fran Silvestre Arquitectos

Oliver from Upstairs teaches us how to create renders in the style of Fran Silvestre…

1 week ago

3ds Max scripts that could save you lot of time

Vjeko from RenderRam shares 5 awesome 3ds Max scripts that will help you save a…

2 weeks ago