Categories: ResourcesScripts

Scripts para 3ds Max | Glue

 

Glue es un script para 3ds Max de autoría de Itoo Software, la compañía responsable de Forest Pack y RailClone, que permite posicionar distintos tipos de objetos sobre una superficie siguiendo su forma.

 

 

Para instalar el script solo debes copiar la versión correspondiente en la carpeta “plugins” del directorio de 3ds Max, y posteriormente activarlo en la pestaña “Utilities” (o utilidades en español), agregándolo a la lista con el botón “More” (más).

Instrucciones de uso:

  1. Selecciona la superficie base con “Pick”.
  2. Luego selecciona la geometría que quieres adherir y usa el botón “Glue Selected”.
  3. “Axis” permite elegir la dirección de trabajo del script (ejes X, Y o Z).
  4. Con “Follow normal surface” lo objetos siguen los normals de la superficie.
  5. “Spline” permite elegir entre preservar o interpolar los vértices de la línea spline.

 

Puedes revisar información adicional y descargar Glue, aquí.

Ejezeta

Recent Posts

How to create perforated panels in 3ds Max

Adán Martin explains how to create customizable perforated panels in 3ds Max, controled by a…

5 days ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 5

Vjeko from RenderRam shows you how to create materials, apply textures, and set up realistic…

1 week ago

V-Ray 7 vs Corona 12: What to choose in 2025?

In her latest video, Agnieszka Klich from Arch Viz Artist compares Chaos V-Ray 7 and…

1 week ago

Say goodbye to reflection issues in 3D scanning

Discover how Vjeko transforms simple 3D scans into near-perfect 3D models using just a smartphone…

4 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Learn how to do things like renaming objects, painting with geometry and using Viewport Canvas…

1 month ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 4

Vjeko presents part 4 of his introduction to 3ds Max series, and in this new…

2 months ago