Categories: Resources

Generador de Normal Maps Gratuito

 

El artista 3D especializado en el uso de Blender, B.Y.O.B., comparte el código y los archivos de su aplicación para generación de Normal Maps.

 

 

Los Normal Maps son texturas que, de manera similar a los Bump Maps, permiten “falsear” la iluminación e incorporar detalles en objetos sin necesidad de introducir geometría adicional.

A diferencia de los Bump Maps, que sólo trabajan con información “vertical” expresada en escala de grises, es decir, lo blanco se eleva, lo negro se hunde y lo gris (50%) se mantiene igual, los Normal Maps operan con los tres ejes, X, Y y Z, comunicando de mejor manera el comportamiento de la luz sobre los objetos, debido a que, además de relieve, incluye datos sobre la orientación de las caras de los polígonos.

Si te interesa la aplicación, puedes darle un vistazo y descargala de manera gratuita haciendo click aquí.

 

Fuente: Blender 3D Architect

Ejezeta

View Comments

Recent Posts

How to create perforated panels in 3ds Max

Adán Martin explains how to create customizable perforated panels in 3ds Max, controled by a…

3 days ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 5

Vjeko from RenderRam shows you how to create materials, apply textures, and set up realistic…

5 days ago

V-Ray 7 vs Corona 12: What to choose in 2025?

In her latest video, Agnieszka Klich from Arch Viz Artist compares Chaos V-Ray 7 and…

5 days ago

Say goodbye to reflection issues in 3D scanning

Discover how Vjeko transforms simple 3D scans into near-perfect 3D models using just a smartphone…

4 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Learn how to do things like renaming objects, painting with geometry and using Viewport Canvas…

1 month ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 4

Vjeko presents part 4 of his introduction to 3ds Max series, and in this new…

2 months ago