Categories: ResourcesScripts

Scripts para 3ds Max | BookScatter

3ds_max_script_bookscatter3ds_max_script_bookscatter

 

BookScatter es un script para 3ds Max creado por Mourelas Konstantinos que, aunque ya tiene sus años, aún sigue siendo una excelente herramienta para distribuir libros en repisas/estanterías.

Es importante mencionar que para que BookScatter corra bien cada libro debe ser un elemento independiente. La aplicación genera errores al seleccionar grupos de objetos.

 

3ds_max_script_BookScatter_by_moure_v0_53ds_max_script_BookScatter_by_moure_v0_5

 

Modo de uso:

  1. Carga los modelos en la vista front, de manera que puedas verlos de lado.
  2. Selecciona los libros y presiona “Fix” para alinear los pivotes. Esto se debe hacer sólo una vez.
  3. Juega con los parámetros y dale click a “Run”.

 

Haz click aquí para descargar.

*Y si necesitas libros para probar este script más abajo podrás acceder 4 colecciones gratuitas.

Ejezeta

View Comments

Recent Posts

Light Fog in 3ds Max and V-Ray: Quick Tutorial

Adding localized light fog can dramatically enhance your 3D renders, making scenes feel more atmospheric…

14 hours ago

Seamless Texture Delighting in Photoshop

Creating high-quality 3D visuals requires clean, professional textures. One major issue is lighting variations that…

3 days ago

Efficient 3ds Max Modular Modeling for Architecture

Master 3ds Max modular modeling to create buildings faster and more efficiently. In this tutorial,…

1 week ago

Unreal Engine vs Corona and V-Ray for Archviz: Which Is Best?

Choosing the right tool for architectural visualization (Archviz) is key for any project. In a…

2 weeks ago

ChatGPT-4o: Why Every 3D Artist Should Pay Attention

OF3D Academy recently shared a video explaining how ChatGPT-4o, OpenAI’s newest AI model, is changing…

3 weeks ago

AI-Generated Resources for 3D Rendering: Boost Your Visuals

In this RenderRam video, you'll explore simple ways to make your 3D renders look more…

4 weeks ago