El artista 3D de origen serbio Zeljko Mihajlovi, alias Soady, comparte su flujo de trabajo para crear texturas “seamless” (repetibles o sin uniones aparentes), además de mapas de desplazamiento, normales, reflejos y oclusión ambiental con la ayuda de Photoshop, aplicándolos finalmente en la creación de un material de ladrillo en Blender.
La aplicación utilizada para crear el mapa de normales la puedes encontrar aquí: http://cpetry.github.io/NormalMap-Online/
La textura creada en este tutorial la puedes descargar en el siguiente enlace: https://mega.nz/#!2RNRkYSa!MRrZOXGm2UXdiwTYoKn5xZs7IrcgzEKUyLLDa21SBvw
Learn how to do things like renaming objects, painting with geometry and using Viewport Canvas…
Vjeko presents part 4 of his introduction to 3ds Max series, and in this new…
Learn how to tackle complex shapes on curved surfaces in 3ds Max with this insightful…
We’re back with the third part of Vjeko Kiraly’s 3ds Max Back to Basics series…
Vjeko from RenderRam returns with Part 2 of his Introduction to 3ds Max series, diving…
Jesús Ramírez from PTC presents 3 different techniques to create seamless textures and/or patterns from…