Categories: PhotoshopTutorials

Photoshop y ArionFX para Post-Producción

 

En este pequeña presentación, el artista 3D Tomek Michalski muestra su flujo de trabajo para postproducir imágenes con la ayuda de Adobe Photoshop y RandomControl ArionFX.

 

 

Los pasos que se desprenden del video son los siguientes:

  1. Abrir en Photoshop una imagen de alto rango dinámico, y 32 bits (en formato .EXR o .HDR), previamente guardada en alguna aplicación 3D, como 3ds Max, Cinema 4D, Blender, Maya, etc.
  2. Cargarla en ArionFX y establecer settings según las necesidades del usuario. ArionFX es un plugin que permite procesar imágenes HDR de manera sumamente sencilla, con rango dinámico de hasta 32 bits.
  3. Cargar la misma imagen en Adobe Camera Raw para establecer brillo, contrastes y definición.
  4. Comprimir el resultado a 16 bits para poder exportar a formatos multiplataforma, como .JPG, .PNG o .TIFF.
  5. Finalmente retocar/reajustar contrastres, colores, brillos y niveles.

Si quieres saber un poco más sobre el trabajo con imágenes HDR puedes revisar este enlace.

Ejezeta

Recent Posts

How to render like Fran Silvestre Arquitectos

Oliver from Upstairs teaches us how to create renders in the style of Fran Silvestre…

14 hours ago

3ds Max scripts that could save you lot of time

Vjeko from RenderRam shares 5 awesome 3ds Max scripts that will help you save a…

3 days ago

Stable Diffusion + ControlNET in Architecture

The YouTube channel ArchViz presents a great tutorial on using Stable Diffusion and ControlNet to…

1 week ago

Architecture Plans in Photoshop for Beginners

Oliver from Upstairs takes you through a step-by-step guide on turning ordinary architecture plans into…

3 weeks ago

How to create perforated panels in 3ds Max

Adán Martin explains how to create customizable perforated panels in 3ds Max, controled by a…

4 weeks ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 5

Vjeko from RenderRam shows you how to create materials, apply textures, and set up realistic…

4 weeks ago