Categories: PhotoshopTutorials

Photoshop y ArionFX para Post-Producción

 

En este pequeña presentación, el artista 3D Tomek Michalski muestra su flujo de trabajo para postproducir imágenes con la ayuda de Adobe Photoshop y RandomControl ArionFX.

 

 

Los pasos que se desprenden del video son los siguientes:

  1. Abrir en Photoshop una imagen de alto rango dinámico, y 32 bits (en formato .EXR o .HDR), previamente guardada en alguna aplicación 3D, como 3ds Max, Cinema 4D, Blender, Maya, etc.
  2. Cargarla en ArionFX y establecer settings según las necesidades del usuario. ArionFX es un plugin que permite procesar imágenes HDR de manera sumamente sencilla, con rango dinámico de hasta 32 bits.
  3. Cargar la misma imagen en Adobe Camera Raw para establecer brillo, contrastes y definición.
  4. Comprimir el resultado a 16 bits para poder exportar a formatos multiplataforma, como .JPG, .PNG o .TIFF.
  5. Finalmente retocar/reajustar contrastres, colores, brillos y niveles.

Si quieres saber un poco más sobre el trabajo con imágenes HDR puedes revisar este enlace.

Ejezeta

Recent Posts

How to create perforated panels in 3ds Max

Adán Martin explains how to create customizable perforated panels in 3ds Max, controled by a…

17 hours ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 5

Vjeko from RenderRam shows you how to create materials, apply textures, and set up realistic…

3 days ago

V-Ray 7 vs Corona 12: What to choose in 2025?

In her latest video, Agnieszka Klich from Arch Viz Artist compares Chaos V-Ray 7 and…

4 days ago

Say goodbye to reflection issues in 3D scanning

Discover how Vjeko transforms simple 3D scans into near-perfect 3D models using just a smartphone…

4 weeks ago

Known unknown depths of 3ds Max

Learn how to do things like renaming objects, painting with geometry and using Viewport Canvas…

1 month ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 4

Vjeko presents part 4 of his introduction to 3ds Max series, and in this new…

2 months ago