Categories: PhotoshopTutorials

Photoshop y ArionFX para Post-Producción

 

En este pequeña presentación, el artista 3D Tomek Michalski muestra su flujo de trabajo para postproducir imágenes con la ayuda de Adobe Photoshop y RandomControl ArionFX.

 

 

Los pasos que se desprenden del video son los siguientes:

  1. Abrir en Photoshop una imagen de alto rango dinámico, y 32 bits (en formato .EXR o .HDR), previamente guardada en alguna aplicación 3D, como 3ds Max, Cinema 4D, Blender, Maya, etc.
  2. Cargarla en ArionFX y establecer settings según las necesidades del usuario. ArionFX es un plugin que permite procesar imágenes HDR de manera sumamente sencilla, con rango dinámico de hasta 32 bits.
  3. Cargar la misma imagen en Adobe Camera Raw para establecer brillo, contrastes y definición.
  4. Comprimir el resultado a 16 bits para poder exportar a formatos multiplataforma, como .JPG, .PNG o .TIFF.
  5. Finalmente retocar/reajustar contrastres, colores, brillos y niveles.

Si quieres saber un poco más sobre el trabajo con imágenes HDR puedes revisar este enlace.

Ejezeta

Recent Posts

Known unknown depths of 3ds Max

Learn how to do things like renaming objects, painting with geometry and using Viewport Canvas…

2 days ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 4

Vjeko presents part 4 of his introduction to 3ds Max series, and in this new…

2 weeks ago

Modeling on curved surfaces in 3ds Max

Learn how to tackle complex shapes on curved surfaces in 3ds Max with this insightful…

3 weeks ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 3

We’re back with the third part of Vjeko Kiraly’s 3ds Max Back to Basics series…

4 weeks ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 2

Vjeko from RenderRam returns with Part 2 of his Introduction to 3ds Max series, diving…

1 month ago

3 Techniques to create seamless textures in Photoshop

Jesús Ramírez from PTC presents 3 different techniques to create seamless textures and/or patterns from…

1 month ago