Reference Rotation es un script para 3ds Max que permite rotar un objeto en referencia a otro, herramienta que puede llegar a ser muy necesaria en 3ds Max y, que hasta ahora, ha estado ausente de manera nativa.
El proceso es exactamente el mismo que en Autocad: Rotar > Referencia, donde un elemento puede ser girado usando como referencia la arista de otro.
Para utilizar la herramienta debes arrastrar cada descarga a 3ds Max, y crear un botón, incluyendo los comandos “RotateRef” y “RotateRefZ”.
Pincha aquí para ir al enlace con los archivos.
Learn how to do things like renaming objects, painting with geometry and using Viewport Canvas…
Vjeko presents part 4 of his introduction to 3ds Max series, and in this new…
Learn how to tackle complex shapes on curved surfaces in 3ds Max with this insightful…
We’re back with the third part of Vjeko Kiraly’s 3ds Max Back to Basics series…
Vjeko from RenderRam returns with Part 2 of his Introduction to 3ds Max series, diving…
Jesús Ramírez from PTC presents 3 different techniques to create seamless textures and/or patterns from…