Resources

Scripts para 3ds Max | Reference Rotation

 

Reference Rotation es un script para 3ds Max que permite rotar un objeto en referencia a otro, herramienta que puede llegar a ser muy necesaria en 3ds Max y, que hasta ahora, ha estado ausente de manera nativa.

El proceso es exactamente el mismo que en Autocad: Rotar > Referencia, donde un elemento puede ser girado usando como referencia la arista de otro.

Para utilizar la herramienta debes arrastrar cada descarga a 3ds Max, y crear un botón, incluyendo los comandos “RotateRef” y “RotateRefZ”.

  1. Ir Customize > Customize User Interface
  2. Seleccionar la pestaña Toolbars
  3. Presionar New y eligir un nombre para el botón
  4. Seleccionar Rotate Ref y RotateRefZ desde la lista y arrastrarlos al botón recién creado

Pincha aquí para ir al enlace con los archivos.

Ejezeta

Recent Posts

How to render like Fran Silvestre Arquitectos

Oliver from Upstairs teaches us how to create renders in the style of Fran Silvestre…

13 hours ago

3ds Max scripts that could save you lot of time

Vjeko from RenderRam shares 5 awesome 3ds Max scripts that will help you save a…

3 days ago

Stable Diffusion + ControlNET in Architecture

The YouTube channel ArchViz presents a great tutorial on using Stable Diffusion and ControlNet to…

1 week ago

Architecture Plans in Photoshop for Beginners

Oliver from Upstairs takes you through a step-by-step guide on turning ordinary architecture plans into…

3 weeks ago

How to create perforated panels in 3ds Max

Adán Martin explains how to create customizable perforated panels in 3ds Max, controled by a…

4 weeks ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 5

Vjeko from RenderRam shows you how to create materials, apply textures, and set up realistic…

4 weeks ago