Resources

Scripts para 3ds Max | Reference Rotation

 

Reference Rotation es un script para 3ds Max que permite rotar un objeto en referencia a otro, herramienta que puede llegar a ser muy necesaria en 3ds Max y, que hasta ahora, ha estado ausente de manera nativa.

El proceso es exactamente el mismo que en Autocad: Rotar > Referencia, donde un elemento puede ser girado usando como referencia la arista de otro.

Para utilizar la herramienta debes arrastrar cada descarga a 3ds Max, y crear un botón, incluyendo los comandos “RotateRef” y “RotateRefZ”.

  1. Ir Customize > Customize User Interface
  2. Seleccionar la pestaña Toolbars
  3. Presionar New y eligir un nombre para el botón
  4. Seleccionar Rotate Ref y RotateRefZ desde la lista y arrastrarlos al botón recién creado

Pincha aquí para ir al enlace con los archivos.

Ejezeta

Recent Posts

Free 3D Models DCLXIV | Halloween Posed People

Expand your digital character collection with Renderpeople's Halloween-themed 3D posed people models, available as a…

13 hours ago

Known unknown depths of 3ds Max

Vjeko from RenderRam is back with a few super useful 3ds Max tips and tricks…

7 days ago

Realistic 3D people with AI: ComfyUI and automatic segmentation

In this tutorial, Adán Martin showcases how he utilizes YOLO and SAM inside Stable Diffusion…

4 weeks ago

How to retopo anything in 3ds Max

Join Vjeko from RenderRam as he shares his workflow to retopo 3D scanned geometry in…

4 weeks ago

10 AI tools you can use as 3D artist

Join Agnieszka Klich as she introduces 10 powerful AI tools designed to optimize your architectural…

1 month ago

Known unknown depths of 3ds Max

In this new video by Vjeko from RenderRam you will learn about a few tips…

2 months ago