3ds Max

Cómo integrar el pass de ZDepth a tus renders en Photoshop

 

El ZDepth es un mapa en escala de grises que representa gráficamente la profundidad en el espacio tridimensional de una imagen.

De manera similar que en un alpha channel, a cada uno de los pixeles le es asignado un valor numérico, que va desde el 0 al 255, en relación a su distancia con respecto a la cámara.

Este tipo de mapas puede ser utilizado con dos objetivos, simular profundidad de campo, es decir, el grado de enfoque/desenfoque de los objetos en una escena, o bien, niebla, partículas supendidas o polvo.

Ya con esta pequeña introducción puedes darle un vistazo al video de S Photoshop Architecture para observar todo el proceso y descubrir como integrar este recurso a tus proyectos.

 

Ejezeta

Recent Posts

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 3

We’re back with the third part of Vjeko Kiraly’s 3ds Max Back to Basics series…

14 hours ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 2

Vjeko from RenderRam returns with Part 2 of his Introduction to 3ds Max series, diving…

4 days ago

3 Techniques to create seamless textures in Photoshop

Jesús Ramírez from PTC presents 3 different techniques to create seamless textures and/or patterns from…

7 days ago

Human wear and tear on wooden floors

Vjeko from RenderRam shares a few tips and tricks to create realistic human wear and…

2 weeks ago

Back To Basics: Introduction To 3ds Max | Part 1

3D artist Vjeko Kiraly from RenderRam has just launched a new series of tutorials designed…

2 weeks ago

Free 3D Models DCLXIV | Halloween Posed People

Expand your digital character collection with Renderpeople's Halloween-themed 3D posed people models, available as a…

4 weeks ago