3ds Max

Cómo integrar el pass de ZDepth a tus renders en Photoshop

 

El ZDepth es un mapa en escala de grises que representa gráficamente la profundidad en el espacio tridimensional de una imagen.

De manera similar que en un alpha channel, a cada uno de los pixeles le es asignado un valor numérico, que va desde el 0 al 255, en relación a su distancia con respecto a la cámara.

Este tipo de mapas puede ser utilizado con dos objetivos, simular profundidad de campo, es decir, el grado de enfoque/desenfoque de los objetos en una escena, o bien, niebla, partículas supendidas o polvo.

Ya con esta pequeña introducción puedes darle un vistazo al video de S Photoshop Architecture para observar todo el proceso y descubrir como integrar este recurso a tus proyectos.

 

Ejezeta

Recent Posts

ChatGPT-4o Update: Why Every 3D Artist and Architect Should Pay Attention

OF3D Academy recently shared a video explaining how ChatGPT-4o, OpenAI’s newest AI model, is changing…

1 day ago

AI-Generated Resources for 3D Rendering: Boost Your Visuals

In this RenderRam video, you'll explore simple ways to make your 3D renders look more…

2 weeks ago

Realistic Water Shader with Caustics in 3ds Max and Corona Renderer

In this tutorial by Estudio MOT, you will learn how to create a realistic water…

3 weeks ago

4 Hidden Features in 3ds Max Revealed by Vjekoslav Kiraly

In Volume 17 of "Known Unknown Depths of 3ds Max," expert Vjekoslav Kiraly from RenderRam…

4 weeks ago

A new AI tool that creates 3D models in seconds!

In his latest video, Vjeko from RenderRam showcases a new AI tool called Rodin Hyper3D,…

1 month ago

Bringing the spirit of adventure to life!

Georgian archviz artist Michael Khachaturyan, from Michael Archviz Studio, presents the Making Of for his…

2 months ago