3ds Max

Tutorial de introducción a Quixel Megascans (Parte 2)

 

Adán Martín publica esta semana la segunda parte de su tutorial introductorio Quixel Megascans, donde nos enseña a crear material de hojas con la ayuda de 3ds Max y Vray, trabajando la aleatoriedad del material para lograr un mayor nivel de realismo

El video hace un barrido por las distintas características del shader, explicando cómo funciona el mapa de translucencia y opacidad, especialmente importantes en este tipo de elementos.

Finalmente, nos muestra una aplicación llamada SpriteUV, herramienta que permite generar geometría a partir de texturas, utilizada en este caso para simular hojas secas con el fin de ser distribuídas libremente en el suelo.

 

Si te perdiste la primera parte de este tutorial, la puedes revisar aquí.

Ejezeta

Recent Posts

ChatGPT-4o Update: Why Every 3D Artist and Architect Should Pay Attention

OF3D Academy recently shared a video explaining how ChatGPT-4o, OpenAI’s newest AI model, is changing…

1 day ago

AI-Generated Resources for 3D Rendering: Boost Your Visuals

In this RenderRam video, you'll explore simple ways to make your 3D renders look more…

2 weeks ago

Realistic Water Shader with Caustics in 3ds Max and Corona Renderer

In this tutorial by Estudio MOT, you will learn how to create a realistic water…

3 weeks ago

4 Hidden Features in 3ds Max Revealed by Vjekoslav Kiraly

In Volume 17 of "Known Unknown Depths of 3ds Max," expert Vjekoslav Kiraly from RenderRam…

4 weeks ago

A new AI tool that creates 3D models in seconds!

In his latest video, Vjeko from RenderRam showcases a new AI tool called Rodin Hyper3D,…

1 month ago

Bringing the spirit of adventure to life!

Georgian archviz artist Michael Khachaturyan, from Michael Archviz Studio, presents the Making Of for his…

2 months ago